2011-01-10

Måndagsexemplar

Jag har för första gången på fem år som oppositionsråd försökt vara ledig på riktigt under julen. Alltså inte jobba något alls med kommunpolitiken. Det gick bra, nästan. Lite handlingar inför dagens KS var tvungna att läsas och några mejl har jag svarat på, annars har jag mest pysslat med annat.

Läst, framförallt. Och skrivit. Börjat läsa Mario Vargas Llosas Bockfesten. Tänk om man kunde skriva så.

Men hur som helst, idag var det tillbaka till arbete. Kul, det också. Batterierna är rejält laddade nu. Eller var laddade.

Vilat som tusan i ett par veckor. Kvällen innan jobbet börjar kan jag naturligtvis inte somna. Somnar väl framåt fyra tror jag. Vaknar ett par timmar senare, trött som ett as. Måste ha semester!

Självklart glömmer jag först körkort och pengar hemma. Som jag måste gå efter, när jag tagit mig till bilen över de livsfarligt ishala gatorna.

Tio minuter senare på jobbet inser jag att kalendern ligger hemma på köksbordet. Utan den, helt lost. Bara att åka hem och hämta.

Annars har det gått bra. Nu måste jag sova snart. Om det går.

Nåja, det finns nog fler som tycker den här måndagen var lite extra jobbig. Men sånt får man bjuda på.

Inga kommentarer: