2007-09-06

Landsmötet igång

På hotellet efter första landsmötesdagen. Utskottet, där jag satt vice ordförande, gick bra. Maria Wallhager satt ordförande och gjorde det alldeles utmärkt. Att sammanfoga olika åsikter, ställa rätt propositionsordning, och så vidare - det är lite lätt.

Sen var det en kort allmänpolitisk debatt där Niklas Frykman på förtjänstfullt sätt pläderade för att byta namn till Liberalerna. Förslaget röstades ner men förslaget om att hela namnet, folkpartiet liberalerna, ska användas i utåtriktat syfte gick igenom, mot partistyrelsens vilja. Janne Björklund satt ett par stolar framför mig och försökte blicka argt på mig när jag inte höll upp mitt röstkort på rätt ställe. Han skojade såklart. Jag påminde honom att jag skulle rösta i partiledarvalet i morgon.

Efter en trevlig middag med ett gäng från Gävleborg och en öl på en lokal krog med ett helt gäng folkpartister så ska jag kolla igenom vad som står på agendan för imorgon. Förutom partiledarval är det skola, kultur och försvar. Gäller att kolla vad man ska gå upp i. Brukar gå rätt snabbt när det väl är igång.

Får se om jag kan uppdatera från kongresscentret imorgon. Tills den.

Inga kommentarer: