2007-09-16

Bäst ministrar

Det är inte bara Janne som klår de andra partiledarna utan folkpartiets ministrar får som helhet bättre betyg än de andra partiernas ministrar. De är dessutom mer kända än övriga minstrar. Vilket gäng vi har! Fp i Nacka har siffrorna:
  1. Folkpartiet: 2,63
  2. Kristdemokraterna: 2,57
  3. Moderaterna: 2,54
  4. Centern: 2,52
Så här många, i genomsnitt, känner inte till ministrarna från resp. parti:
  1. Folkpartiet: 13%
  2. Kristdemokraterna: 17%
  3. Moderaterna: 18%
  4. Centern: 22%
Jag har ägnat en del av dagen på Rådhuset där jag tog tillvara på den inspiration jag fick igår av styrelsen. Efter en halvlek av Manchester City - Aston Villa hos brorsan är jag nu hemma igen. Brassar lite hamburgare och ska väl ta det allmänt lugnt resten av aftonen.

Imorgon är det jag som leder morgonmötet med Alliansen och sedan drar jag upp en sväng till Stockholm för att fira att det var ett år sedan vi vann valet. Men det blir ingen längre vistelse, på kvällen är det KF-grupp som jag måste hinna tillbaka till.

Inga kommentarer: