2007-09-02

Flygplatsen ringde

Eller i alla fall en snubbe som jobbar där. Min väska har nu anlänt ett par dagar efter mig. Jag hade inte speciellt mycket viktigt i den, lite kläder och necessären. Fick köpa ny tandkräm, det var allt trubbel som det ställde till. Karin Jonsson (c) fick också sin väska borttappad men jag hoppas att hon får tillbaka den nu också. Hon hade sin kalender i den. Jobbigt att tappa bort den.

Sitter på jobbet nu efter en trevlig söndagsfika med Erik. Ska förbereda styrelsemötet på tisdag och fila på mina anföranden på landsmötet. På torsdag morgon bär det av till Västerås för fyra dagars möte. På fredag väljer vi ny partiledare. Det blir första gången jag får den äran. Känns helt fantastiskt, speciellt när Lars nu blir kvar i regeringen.

Ska även kolla igenom vad jag måste hinna med under veckan. Onsdagen ser ganska ren ut från möten, så där måste jag sätta av tid för en extra genomläsning av mitt utskottsområde. Jag sitter i utskottet för vård och omsorg på landsmötet. Eftersom jag ska vara vice ordförande behöver jag vara rejält påläst. Som tur är har jag rutinerade och mycket kompetenta Maria Wallhager som ordförande.

Inga kommentarer: