2010-06-24

En annan del av Köping

Tänkte försöka ta midsommarledigt så snart som möjligt. Några småsaker kvar att göra. Om allt går som det ska är de klara fram till lunch. Sen måste dryck och mat inhandlas till midsommarafton. Lite kläder ska jag ha på mig också. Frågan är bara vad och om det behöver tvättas. Undrar om det finns tid i tvättstugan. Dagens i-landsproblem.

Midsommarfesten går av stapeln utanför Köping. Gamla köpingsbor från hela världen samlas och tar med sig kompisar från de ställen de bor nu. Jag är en av dessa kompisar. Det är första året för mig, men enligt de berättelser jag hört kan det komma att bli legen - wait for it - dary, för att citera Barney i How I Met Your Mother.

Måste samtidigt försöka se fotbollen. Får se hur det går ihop.

Glad midsommar på er!

Inga kommentarer: