2011-07-26

Svårt att släppa

Inte sedan 11 september jag haft lika svårt att släppa något. Inte för att jag egentligen vill, men det går inte att bara grubbla och tänka på Utöya och Oslo. Det går inte att bara läsa de hjärtskärande vittnesskildringarna. Livet måste fortsätta.

Mina dagar ägnas i övrigt åt att läsa och skriva. Läste i går ut min andra bok med David Ignatius, Body of Lies. Som också blivit film tydligen. Storyn är helt okej, men det som är riktigt bra i båda böckerna är hans stora förståelse av den muslimska/arabiska världen.

Ignatius är i grunden journalist och skriver mycket initierade krönikor, i huvudsak just från arabvärlden. Krönikor som det sägs att även CIA läser med största intresse. Ignatius har insidekunskaper som få andra.

Nu har jag gett mig på Karl Roves självbiografi.

Ägnar en del tid åt att hänga med vad som händer på andra sidan ankdammen också. Spelet i Washington just nu mellan Obama, demokraterna och republikanerna är intressant att följa. Sidorna har oerhört svårt att ta sig samman och komma överens. Men spelet är oerhört intressant att följa.

Inga kommentarer: