2011-12-19

Dreamhack i Norrköping

Jag skrev för några veckor sedan om Starcraft II-tävlingen jag var på i Kinnarps Arena i Jönköping. 3-4000 personer i publiken, stjärnor från hela världen och efter recensioner som sa att detta var årets bästa live-event.

I helgen var Dreamhack i Norrköping och arrangerade en av åtta kvaltävlingar till eSport-SM som går av stapeln på Dreamhack Summer. När jag fick höra att de skulle komma till stan tog jag kontakt med Mattias Stenberg, kommunalråd för MP och gammal CounterStrike-spelare. Det visade sig att han och näringslivsdirektören tidigare pratat om Dreamhack och tog omedelbart chansen att träffa dom.

Vi visade runt i Loius de Geer, Flygeln, Värmekyrkan och Visualiseringscentret. Lokalerna lämpar sig väldigt bra för eSport-tittande och det centrala läget mitt i stan gör det ännu attraktivare. Dessutom är avståndet till Stockholm behagligt.

Tror att DH blev sugna. Hoppas vi kan få till något framöver.

Inga kommentarer: