2006-06-11

Varför fortsätter stålbadet i skolan?

I Folkbladet har jag ett pågående replikskifte med kommunalrådet Li Teske och likaså har Andreas Nilsson med Helge Backman (s).

Li Teske tyckte att jag borde rösta på sossarna om jag ville komma åt de sociala orättvisor som skapats i skolan under socialdemokratiskt styre, som jag hade skrivit om tidigare. Jag tackade nej, och undrade varför stålbadet ska fortsätta i skolan, med ytterligare nedskärningar på 163 miljoner kr.

Helge Backman for i en insändare ut i olika angrepp på folkpartiet och menade att s-kongressen var mycket kraftfullare än folkpartiets kommunala riksmöte. Andreas Nilsson kontrade med att det var denna s-kongress som röstade nej till nationella prov år 3 i skolan, som bland annat Skolverket förespråkar. Nilsson undrade också varför stålbadet ska fortsätta i skolan, nu när utmaningen från globaliseringen är större än någonsin.

Vi båda väntar ivrigt på svar.

Inga kommentarer: