2007-03-24

Sommartider

Härliga promenader till och från Rådhuset. Tänk vad lite sol kan göra. Fick en hel del gjort på plats också. På hemväg lyssnade jag på radiosporten. Mitt gamla favoritlag i hockey, Malmö, är ju på dekis, men vann efter förlängning idag. Därmed toppar de fortfarande kvalserien. Varför jag håller på Malmö? Tja, på högstadiet höll alla andra på Färjestad eller Djurgården. Jag ville inte vara som alla andra och Percy verkade häftig så det blev Malmö. Kanske därför jag blev folkpartist också? Alla andra håller ju på moderaterna eller sossarna.

I afton blir det grekisk restaurang med två folkpartiklar som har grekiskt ursprung. Tänk, två stycken i lilla folkpartiet i lilla Norrköping. Luktar sammansvärjning. Dom ska visst fira någon befrielsedag. Själv ser jag mest fram mot maten.

Och i natt blir det sommartid. Kom ihåg det.

Inga kommentarer: