2010-10-28

In the Land of Lincoln

Abraham Lincoln rankas ofta som den bästa amerikanska presidenten genom tiderna. Det var ingen slump att Barack Obama lanserade sin kampanj utanför samma byggnad där Lincoln höll sitt berömda House Divided-tal.

Jag befinner mig nu i the land of Lincoln. Chicago närmare bestämt. Lite semester och turistande kombinerat med att följa valet som pågår här. Det är mellanårsval - valet mellan två presidentval - och många spännande race pågår. Bland annat ska någon väljas till senaten på samma plats som Barack Obama hade 2005-2009.

Ni kan följa min valbevakning på min andra blogg: www.amerikanskpolitik.se

Här ska jag vara till på lördag då jag åker till Minneapolis, Minnesota. Där blir det också valbevakning kombinerat med att besöka gamla svenskbygder. Bland annat de platser som finns med i Vilhelm Mobergs fantastiska utvandrar-serie.

Om jag inte minns helt fel röstade Karl-Oskar på Abraham Lincoln.

Inga kommentarer: