2007-02-02

En god bok, eller flera

Det fullkomligt haglar in böcker från Amazon just nu, min bror gav mig ett presentkort i julklapp och så har jag beställt lite för egna medel. Idag kom en stora låda fylld med flera underbara titlar:

Free to Choose: A Personal Statement av Milton och Rose Friedman, The Rise of American Democracy: Jefferson to Lincoln, Hayek's Challenge: An Intellectual Biography om Nobelpristagaren F.A. Hayek, The Commanders av Bob Woodward bla om Gulfkriget, The Company: A Short History of a Revolutionary Idea av Adrian Wooldridge och John Micklethwait, Milton Friedman: A Biography en helt ny biografi över Nobelpristagaren som nyligen gick bort och till sist The White Man's Burden om bistånd till Afrika.

Just nu läser jag en mycket intressant bok, Immigrants: Your Country Needs Them av Phillipe Legrain. Min dröm är en värld utan gränser med fri in- och utvandring. Legrain ger i sin bok en mängd argument varför detta är moraliskt riktigt och ekonomiskt helt fantastiskt.

Inga kommentarer: