2011-10-21

Host och hack

Sedan torsdagen förra veckan har jag haft en förkylning i kroppen. Landsmöte var inte ett optimalt sätt att kurera den på. Den bröt ut på allvar i onsdags och jag fick vara en av Fredrik Reinfeldts förebilder under en dag - en lyssnade politiker (kunde inte prata).
Befann mig då i Stockholm för SKL, men kunde på torsdagen återigen upphäva min stämma lagom till beredningen. Där jag bråkade lite om min kära gamla jordbruksmark.

Jag känner mig makaber, men det är faktiskt tillfredställande att se bilderna på en blodig och svettig Khaddafi. Min sympati med sådana massmördare är noll. Visst hade det varit bra med en rättegång, men jag gråter inte direkt över att han är död.

Stort grattis till NT! Vilken bedrift, årets dagstidning. I hård konkurrens, minst sagt. Har på känn att det var bloggarna som tippade över till en seger...
Att de skrek: "Det är vi som är Norrköping", när de vunnit måste man ju bara älska!

Håller mig hemma i dag pga förkylningen. Därför missar jag tyvärr invigningen av spårvägen till Navestad. Men de klarar sig säkert utan mig.

1 kommentar:

Helena von Schantz sa...

Du din stackare! Det är antagligen folkparti-basilusker från landsmötet.