2012-04-03

Varmt på Parken

Jag är väl en av stans största kritiker till ombyggnaden av Idrottsparken. Inte för att arenan byggdes om, utan för kostnaderna.

Men igår höll jag nästan på att ändra åsikt. Istället för att frysa arslet av sig i minusgrader ute på läktaren satt jag inomhus, i värmen i restaurangen, åt mat, drack öl och kaffe och kollade på underbar allsvensk fotboll.
Nåja, jag tycker fortfarande ombyggnaden blev alldeles för dyr för skattebetalarna (och för IFK), men det tänkte jag inte mycket på när jag såg hur Snoka spelade ut svenska mästarna.

Det varvades med bilder från Örebro där Åtvid sparkade in fyra bollar, bara i första halvlek.

Djupt imponerad över IFK i går. 1-0 var verkligen i underkant. Det höll nog till och med de charmiga HIF:are med om som satt vid bordet bakom. "Hollywood nästa" sa de på bred skånska varje gång domaren blåste till IFK:s fördel. När speakern upprepade Thorvaldssons namn tre gånger efter målet muttrade de "ja ja sluta tjata".

Inga kommentarer: