2008-11-04

Valdag

Jag inledde det här valåret med att se John McCain prata inför ett 50-tal personer på ett litet skolbibliotek i vintriga New Hampshire, i januari i år. Jag avslutar valåret med att se John McCain elda igång 11 000 personer på ett rally i Henderson, Nevada.

Det känns vemodigt att det snart är slut. Jag har följt det så nära. Mest överväldigande är inte den stora showen utan hur demokratin fungerar. Demokrati tvingar ut politiker att prata med väljare oavsett om de sitta i kommunfullmäktige i Norrköping eller Vita huset i Washington DC.

Oavsett vem som vinner så kommer USA få en bättre president. Jag tror ju uppenbarligen att John McCain skulle vara bättre än Barack Obama, men som sagt, båda blir bättre än idag.

Mest fascinernade nu i slutspurten har varit att se att så otroligt många människor är engagerade. Bara på mitt kontor är hundratals personer ute varje dag nu och knackar dörr och det sitter hela tiden runt 40 personer och ringer. Morgon som kväll. Det är fantastiskt.

Nu ska jag sova. Det blir en lång dag imorgon.

Inga kommentarer: