2008-11-30

Färdigskrivet

Nu har jag skrivit klar min rapport. Ska låta den ligga till imorgon bitti då jag skriver ut den, läser igenom igen och sedan skickar in. Kom på ett bra namn på den också. Dessutom skrivit tre artiklar för två tidningar under sjukledigheten. Nu ska jag börja skriva på en bok. Inte något fancy. Blir väl kanske ett hundratal sidor. Får se om någon vill ge ut den, annars kan man ju ut böcker själv numera på Vulkan.se.

Barack Obama presenterar Hillary Clinton som sitt val som utrikesminister imorgon. National security advisor blir James Jones, 65-år och rutinerad marinkårsgeneral som bland annat varit befälhavare för Natos trupper i Europa. Försvarsminister idag under Bush är Robert Gates, han får fortsätta under Obama. Change we can belive in, ey?

Jag tycker Obama hittills har skött det mesta bra som president-elect. Han utser rutinerad personer från Clinton-eran, vilket jag tror behövs. Men någon större förändring från same old Washington är det inte.

Imorgon kommer Jan Björklund till Norrköping. Han ska delta i ett energipolitiskt seminarium hos Holmen. Jag ska vara med under dagen. Sen bär det till Linköping för att börja planera EU-valet nästa år.

Inga kommentarer: