2011-11-18

Framgångsstoryn East FM

Lunchade med Johan Alsö igår. Vi dansade ihop i Shall We Dance (lokal verison av Let's Dance) förra året. Eller ja, vi dansade inte med varandra, vi var båda med i tävlingen. 

Johan är VD på Radio & Co som bland annat äger East FM. När Johan kom in var det en ganska liten kanal. Eller väldigt liten, med tanke på att den bara sändes i Norrköping-Linköpingsområdet. Och inte heller i det området var de speciellt stora jämfört med konkurrenterna. Johan och de andra i personalen utvecklade kanalen och är nu nästan ifatt de stora kanalerna som i många fall nästan är rikstäckande.

Själv började jag alltmer lyssna på East FM för ett par år sedan ungefär. När jag åkte runt i länet och knackade dörr blev det en del radio i bilen. Oftare och oftare fastnade jag på East FM när jag klickade runt med kanalerna. Numera lyssnar jag nästan alltid på dom. De är snabba med ny musik och duktiga på att plocka upp kommade hits. I Mix och Rix blir jag ofta så fruktansvärt trött på låtvalet. Samma gamla dängor kommer gång, på gång, på gång.

Dessutom är jag imponerad av programledarna - Hugo, Julle, Juicy J. De sänder typ alltid och lyckas undvika det meningslösa staplandet av klyschor som jag spyr på i andra kanaler.

Har precis varit och hälsat på hos SCA Packaging. Om ni sett några ställ i papp för DVD-filmer, kryddor, godis, you name it, så kommer det sannolikt från dom.

Nu ska jag snart hoppa på tåget till Stockholm. Folkpartiets miljöarbetsgrupp har möte ikväll och imorgon. Visste ni att Sverige subventionerar kol, naturgas och olja med drygt 20 miljarder kronor per år? Illa.

1 kommentar:

Anonym sa...

AGEREAST.
This is like CKGER?
This is like GERIZZO?
This is like TEDGERV?
He is with DAYINY and TED SEA?
TESS SEA?
And NERENQ?
Billionaires supply drug addicts for KID FUCKING?
With the QUEEN in QELYT?
EQISA- SAPOP?