2009-07-07

Hemma igen

Igår blev det en hel arbetsdag på Rådhuset. Förvånansvärt hur mycket man får gjort när det är helt lugnt och tyst i korridorerna, telefonerna inte ringer och mailen inte trillar in i samma fart som annars.

Min semester har varit helt underbar. Först en och en halv vecka i Tel Aviv, Israel och sedan en vecka i Visby under politikerveckan. Jag var där på semester, så inga skattebetalare betalde något. Jag tycker dock inte det är fel av kommunens politiker att åka till Almedalen. Där finns allt och alla som betyder något inom svensk politik och det är många kontakter som knyts i vimmel och mingel. Kontakter som jag tror Norrköping kommer ha nytta av.

Resan hem från Tel Aviv var minst sagt frustrerande. När jag kom till flygplatsen i god tid var flyget redan tre timmar försenat. Check in hade inte öppnat ännu. Kom tillbaka om en halvtimme, var beskedet. En halvtimme senare skulle jag komma tillbaka om en timme. En timme senare skulle jag komma tillbaka två och en halv timme senare! Jag var tvungen att hinna hem samma dag för att hinna med båten till Gotland. Dessutom skulle jag köra min bil upp till Nynäshamn och alla andra skulle åka med. En hel del hängde på att jag kom hem.

Det blev många och långa tjafsiga diskussioner när jag försökte få tag i någon representant för flygbolaget, så de kunde boka om mig på ett annat flyg. "Det går inte!", var det besked jag fick. "Varför inte?", undrade jag. "Det går inte!". "Varför inte, har dom inte telefon?". "Jo, men..." Och så vidare.

Till slut gav dom upp, jag fick tag i en representant och det löste sig. Kom dock hem nio timmar försent och var hemma i Norrköping först klockan två på natten. Jag packade om och rullade iväg med bilen, hyfsat trött, klockan nio på morgonen.

Men annars var det toppen! =)

Inga kommentarer: