2008-07-28

Fantomen och Grand Canyon

Igår (lördag) kväll gick vi på The Phantom, som är Las Vegas-varianten av Phantom of the Opera. Jag har tagit två dagar ledigt, är ju faktiskt på semester.
Har inte sett den förut och gillade den stenhårt. Det här var en något förkortad variant i en specialbyggd teater. En fullständigt fantastisk teaterscen! Hela teatern var byggd som operan där Fantomen (inte han i blåa tights) härjar. Stämningsfullt, vacker musik, fantastiska sångare och bra sittplatser. Tiopoängare!

Idag (söndag) hyrde vi bil och tog oss de cirka 80 milen tur och retur till Grand Canyon. Det var väl värt resan. Snacka om utsikt, wow! Jag blev helt tagen. Fick en del bra kort tror jag. Intressant att åka igenom landskapet i Arizona. Berg överallt, öken och en del rätt gröna områden. Vägarna är ofta spikraka i flera mil. Rätt behagligt. Kul att se de små hålor man åker förbi. Måste stanna till ordentligt någon gång, det är ett USA som jag aldrig sett.

Imorgon (måndag) är det åter kampanj ett tag. Sen åker jag upp till Reno för träffen med John McCain. Vi ska få träffa honom en stund innan han håller ett town hall-möte. Får se hur mycket det blir, kampanjer har ju en tendens att bli rätt pressade tidsmässigt.

På återhörande på onsdag tror jag.

Inga kommentarer: