2008-07-26

Jaaaay Leno

En höjdare i Las Vegas är alla shower som finns. Fram till igår hade jag inte hunnit gå på någon men ska försöka hinna med några stycken innan jag åker hem. Igår blev det hur som helst premiär med Jay Leno som kom över från Los Angeles där han som bekant är programledare för The Tonight Show.

Han körde en stå upp-rutin i en och en halv timme på The Mirage i högt tempo och drack bara vatten en gång. Väldigt kul och imponerande. Mycket skämt om hur feta amerikanerna är och olika idiotiska mediciner och deras bieffekter. En riktig höjdare!

Jerry Seinfeld kommer till Vegas nästa vecka men precis efter att jag åkt hem. Det grämer mig en del, han är den jag allra helst skulle vilja se som stå uppare.

Det är klart nu i alla fall att jag får träffa John McCain nästa vecka. Han kommer till Reno på tisdag (vilket tyvärr innebär att jag måste ta mig upp dit) för ett town hall-möte. Återkommer med rapport och bilder från det tillfället.

Idag är lördag så inget kampanjande för mig. Vi tänkte ta oss upp och ner för the Strip och kolla in de andra hotellen. Många hotell har teman, som New York, Paris (inkl. Eiffeltorn och triumbåge), Excalibur (som ser ut som en sagoborg), Luxor (med pyramider och sfinxen), Circus Circus (med en cirkus inuti) och lite annat smått och gott. Flera hotell har djur också, vilket vi siktar på att se idag.

Läser i tidningarna att det är värmebölja i Sverige. Runt 30 grader. Nåja, allt är ju relativt, här har varit över 40 grader hela veckan, det går inte ens ner under 30 på nätterna =)

Inga kommentarer: