2008-07-24

Secret Service kollar upp mig

Jag fick ett mail igår som jag måste erkänna jag tyckte var ganska coolt. Secret Service är den organisation som bevakar presidenten och andra politiker. Både John McCain och Barack Obama har Secret Service-skydd. Eftersom jag på något sätt lyckades bli bäste kampanjare i lördags så ska jag nu få träffa McCain nästa gånger han kommer till Nevada. Därför fick jag igår ett mail där Secret Service behöver lite uppgifter om mig för att kolla upp mig innan träffen med McCain. Nu håller jag tummarna att inget ska gå snett bara för att jag är svensk.

I tisdags hade vi Taco Tuesday i kampanjen. Ett enkelt, men framgångsrikt koncept. Massvis med tacos lockade till sig massvis med volontärer som ringde massvis med telefonsamtal. Våra målsättningar uppnådde vi med råge och de andra kontoren i Nevada är avundsjuka eftersom vi utklassar dom så hårt.

Barack Obamas utrikesresa kan inte beskrivas som något annat än en succé. Dock har det - inte ännu i alla fall - fått något genomslag i opinionen. I Gallups dagliga undersökningar är skillnaden idag bara två procent och McCain tar igen i flera viktiga delstater.

Det kryllar av Irak-veteraner i McCains kampanj. I förrgår var jag ute och knackade dörr med en annan volontär, Ryan, som blev skadad av en roadside-bomb i Irak. Han var där som medlem i National Guard, en mycket avancerad hemvärn kan man väl kalla det. Han är fortfarande i National Guard vilket gör att han kan komma att tvingas återvända till Irak. Trots det kampanjar han för McCain för att han tycker att USA måste se till att vinna i Irak. Med Barack Obamas skulle risken för honom att tvingas åka tillbaka minska, men han väljer ändå McCain - och till och med att aktivt jobba för att få honom vald. Sånt imponerar.

Inga kommentarer: