2010-08-17

Donera en slant till min kampanj

Det mesta är på plats nu inför slutspurten på kampanjen. Fyra olika sorters flygblad kommer imorgon och ytterligare ett är på gång till de allra sista dagarna.

Flygbladen blev lite billigare att trycka än jag hade räknat med så jag har beslutat att satsa de kvarvarande stålarna på Facebook- och Google annonser.

Facebook har den fördelen att det går att rikta annonserna till de människor som troligen är mest intresserade av frågan. Till exempel så är det betydligt fler universitetsstuderande som bryr sig om datalagringsdirektivet än bland pensionärerna (ja, det finns en del sådana på Facebook också).

Sex olika annonser har jag gjort, med följande rubriker:

FRA åt helvete

Lämna oss IPRED

Stoppa nästa "FRA-lag"

Tillåt inte kamphundar

Längre fängelsestraff

Bekämpa våld mot kvinnor


Jag satsar 25 kr per annons/dag. Man betalar per klick, så antalet visningar blir väldigt stort.

Om du vill att jag ska satsa extra på någon av annonserna så kan du donera pengar till min kampanj, via PayPal (eller knappen i högra fältet).

Om du efter det skickar mig ett mejl (mathias.sundin[at]norrkoping.se) så lägger jag in pengarna på den annons du vill satsa på. Självklart kan du bara sätta in pengar utan att ange någon specifik annons, då går pengarna till alla annonser.

I vintras spelade jag in en lite "donera pengar"-film:



Sprid gärna budskapet, och filmen, vidare.

Inga kommentarer: