2011-05-09

Arslet på framsidan

Igår när jag knackade dörr i Örebro hängde Nerikes Allehanda på, länets stora tidning. Tror aldrig jag varit med i den tidningen förut. Så det var debut. Och vilken debut sedan. Den stora bilden på framsidan är på mig. Eller rättare sagt - på mitt arsle!


Tydligen är ansiktet på bild inne i tidningen. Vilket inte behöver vara bättre på något sätt...

I dag har vi kommunstyrelse. Lasse Stjernkvist skrev på sin blogg igår att idag är det upp till bevis om det blir något samarbete kring arbetslösheten. Jag sträckte ju ut handen på förra kommunfullmäktige, Lasse tog mot den. Som jag skrev då var det den enkla biten. Nu börjar den svåra.

Vi har diskuterat i Alliansen på morgonen och har konkreta förslag hur vi vill gå vidare. Jag tror och hoppas att Lasse och de rödgröna kommer vara positiva till det.

Inga kommentarer: