2007-07-31

Förstädning

Dagen har ägnats en del åt städning. Jag ska nämligen få hit ett städföretag imorgon som ska städa. Nej, jag är inte som en gammal tant som måste ha fint när städhjälpen kommer, men jag tänkte att det kunde ju vara bra om det faktiskt gick att städa lägenheten. Vilket är lättare om det inte ligger gammal bråte överallt. Två personer ska komma hit imorgon och storstäda sen blir det ett par timmar varannan vecka till att börja med. Får se hur ofta det behövs. Ska bli underbart!

För övrigt har jag meckat lite med ena datorn, den är keff. Har läst ut sommarens näst bästa bok och är nästan klar med "Bush at war". Bob Woodwards beskrivning av de första hundra dagarna i Bushadministrationen efter elfte september. Han skriver fantastiska böcker. Tonvis med intervjuer används för att återskapa vad som har hänt och vem som har sagt vad. Fascinerande att sitta med som en fluga på väggen i Vita huset eller hänga med hemliga CIA-trupper på marken i Afghanistan.

Imorgon blir första dagen i Rådhuset på ett tag. Måste ju hålla mig borta när de ska skura och feja.

Inga kommentarer: