2010-02-03

Apropå misstänkt lågt

Skrattar lite för mig själv. När jag kommenterar högt och lågt gnäller någon på det. När jag inte kommenterar hamnens dyra och våta fest tycker Widar Andersson att jag ligger "misstänkt lågt". "Pekingbo" undrar också i en kommentar vad jag tycker.

Ok, here goes:

Företagen måste kunna representera, även med alkohol, men det verkar inte ha varit någon måtta på drickandet i hamnen.

Är man ett kommunägt bolag får man helt enkelt följa policy i kommunen.

Hamnen borde inte ägas av kommunen. FP sa nej till köpet och säger ja till en försäljning.

Apropå "misstänkt lågt". Var är Hans Lundin (S)? Ja, den Hans Lundin. Samme man som körde IFK i botten. Nu rattar han, som styrelseordförande, kommunens näst största bolag. Han ansvarar för att VD följer det som ägaren bestämmer. Uppenbarligen klarar han inte den uppgiften, heller.

Bengt-Erik Bengtsson, hamnens VD, är en minst sagt bestämd herre, det vet alla som träffat honom. Det är ingen lätt uppgift för Lundin att få styr på honom. Men om han inte klarar det, sätt dit någon annan ordförande.

Inga kommentarer: