2008-10-28

Varför då?

Det är rally på New York-börsen, upp 10.9 procent. Den näst största ökningen en enskild dag sedan 30-talet. En fråga infinner sig i min lilla hjärna: Varför då? Vad är det som har hänt? Jag kan inte se några speciella nyheter som skulle motivera ett sånt ryck uppåt. Nåja, bättre det än motsatsen.

Tvätten hänger i källaren. Kom på att jag behöver lite rena kläder i USA. Åker upp till Arlanda imorgon kväll och flyger först till Chicago och sedan vidare till Nevada på förmiddagen dagen därpå. Tror jag får packa det sista imorgon. Tvätten är inte riktigt torr ännu och jag är väldigt trött.

Hann med att lyssna på när Lasse Stjernkvist talade på engelska på Nordic Follow Up till Thinking Conference idag. Det klarade han utmärkt. Sen var det statsekreteraren på utbildningsdepartementet, Amelie von Zweigbergks, tur. Har inte hört henne förut, men det var en mycket positiv upplevelse.

Lasse och jag haffade henne några minuter efter hennes anförande och puffade för att myndigheten för yrkeshögskolan ska hamna i Norrköping.

Sen bar det av till Ljura. Där träffade jag ett tiotal "kamphundsägare". Jag sätter det inom citationstecken eftersom en del hade rottweilers och andra raser som normalt inte faller under beteckningen kamphund. Vi blev inte överens, men det var mycket lärorikt. Skönt att se att det finns vettiga kamphundsägare också. En hel del andra jag diskuterat med har varit mindre av den sorten, om man säger så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju roligt att du ser på oss som vettiga. //Rottis matten brevid!

Unknown sa...

Ja du ser vi är fler som är trevliga än otrevliga :)
du är välkommen ut till yxbacken i november så får du träffa trevliga hundar oxå
mia

Anonym sa...

Som sagt, det finns faktiskt ganska många av dem. Anledningen till att de/vi kanske inte syns lika väl som de inte så ansvariga ägarna är väl troligtvis att det inte finns någon anledning för media att skriva spaltmetrar om oss :)

Kul att du fått träffa ett par stycken i alla fall och hoppas att du kommer att lära dig en massa nytt i Yxbacken!

//Agge