2008-03-20

Dags att ta påsk

Det ska bli skönt med påsk. Jag har lite att göra som när det är avklarat kommer lätta samvetet. En rapport om amerikansk politik som dragit ut på tiden alldeles för mycket måste bli klar. Så ska jag göra klart en föreläsning om Anders Chydenius som jag ska hålla för folkpartisterna i Jönköping. Dessutom har doktorsavhandlingen om retributiv rättvisa kommit med posten idag. Det blir påsklektyren.

Åt lunch på Näringslivets hus idag som firar påsk och fem år. Mycket folk där från alla håll och kanter. Basketspelaren Gee Gervin var där till exempel. Han som satte trepoängaren som gjorde att Dolphins gick till slutspel. Vi snackade lite amerikansk politik. Pratade också med ett par från Ståhl och berömde dom för Knäppingsborg. Blir säkert en fika där under påsken.

Det är tomt här i korridoren. Ska ringa ett samtal till Margaretha innan jag går hem. Tråkigt att höra om hennes far. Jag träffade honom på hennes födelsedag för något år sedan. Mycket trevlig herre. Vi pratade om teknisk fysik om jag inte minns fel. Och strängteorin.

Nåja, glad påsk!

Inga kommentarer: