2008-03-02

Men gladast är nog Bengtzing

Jag röstade på Daniel i Melodifestivalen. Det hjälpte ju föga. Sen röstade jag på Bengtzing för hon blev så glad när hon gick vidare till andra omgången. Jag hade missat låtarna, så det blev annat som fick avgöra.

Gillar inte att norrmän vinner Vasaloppet. Men Auckland blev ju glad.

Medvedev "vann" presidentvalet i Ryssland. Han blev säkert också glad. Men gladast är nog Putin.

En annan auktoritär ledare, Chavez i Venezuela, hotar att starta krig med Colombia. Att han är en dåre visste jag men att han skulle starta krig, det trodde jag inte.

Dödstalen stiger i Gaza. Israel fördöms som vanligt. Och jag blir som vanligt oerhört irriterad över att skulden läggs där och inte där den hör hemma, på Hamas. Om de inte sköt 50-60 raketer om dagen in i Israel skulle inte en enda palestinier dö. Om världen och FN hade någon moralisk kompass skulle Hamas unisont fördömas och stoppas.

Helgen som snart ligger bakom mig har varit mycket bra. Veckan som ligger framför mig ser också väldigt bra ut. Det gör mig glad.

Men gladast är nog Bengtzing.

Inga kommentarer: