2008-03-28

Slutspel

Sundin missar slutspel, läste jag i morse. Mats Sundin alltså. För tredje året i rad. Dags för honom att byta klubb, till någon som kan vinna Stanley Cup. Det är han värd.

Tredje semifinalen mellan LHC och Färjestad. Tänker på min gamla SO-lärare. Fanatisk färjestadare. Solen lyser alltid i Karlstad. Ja, ni vet. En härlig lärare som gav oss elever väldigt mycket. Jag undrar om han jobbar fortfarande. Besökte min gamla skola för ett par år sedan. Då jobbade han, men han närmar sig nog pension.

I alla fall en Sundin får gå på slutspel. Jag ska se Dolphins - Sundsvall ikväll i Mässhallen.

Börjar bli lite nervös inför Allsvenska premiären. Farsan kommer hit. Vi får se om det blir långkallingar och en termos kaffe som gäller. Och om de lyckas skotta bort all snö.

Inga kommentarer: