2008-03-18

Hemarbete

Jag somnade med lite ont i halsen. Vakande med ganska mycket ont i halsen. Därför håller jag mig hemma till att börja med idag. Har en hel del som kan fixas med datorn hemmifrån.

Jag hoppas på det sättet krya på mig så jag kan åka och se LHC ikväll. Blev inbjuden av Linköpings kommun att komma och titta. Ska bli skoj. LHC kan bli klara för semi idag.

Inte skrivit på några dagar. Har varit på resande fot och inte suttit mycket framför datorn.

Tycker ni ska läsa alliansledarnas debattartikel i DN. De är fantastiskt duktiga på att överenskommelser som gör alla partier nöjda. Familjepolitiken ser riktigt bra ut. En satsning på förskolan med ny läroplan och ett unikt utbildningslyft för de befintliga lärarna och de omstöpt utbildning för de nya. Till det läggs en jämställdhetsbonus, vårnadsbidrag och barnomsorgspeng.

"Med förverkligandet av vårdnadsbidraget, jämställdhetsbonusen, barnomsorgspengen och en förstärkt pedagogisk förskola tar vi nu ett nytt och samlat grepp kring familjepolitiken. Vi gör det med valfrihet, jämställdhet, kvalitet och mångfald som utgångspunkter, väl medvetna om att en lösning inte passar alla."

1 kommentar:

Anonym sa...

BORGERLIG? FAMILJEPOLITIK
Det är långt till att återställa marknadsekonomi och respekt för några fundamentala mänskliga rättigheter som den marxistisk-engelsianska familjepolitiken inneburit. till att börja med kunde de 45 miljarderna i subvention till kollektiv barnomosrg delas lika mellan alla barn - inte ett ljud om detta i debattartikeln i DN.