2007-08-29

Lasse blir kvar!

Enligt Ekot så blir Lars Leijonborg kvar i regeringen! Ett besked som många länsförbund, bland annat mitt eget, har önskat. Janne Björklund tar såklart över som departementschef och enligt Ekot också titeln som utbildningsminister, men i övrigt är läget som innan. Härlig start på dagen!

Widar tog in min insändare idag, utan några klippningar. All heder åt honom. Han svarar i stället på den vilket jag tycker är ett mycket bättre sätt. Han tycker mitt agerande var märkligt när jag tog upp saken på KF. Däremot verkar han inte tycka att Ottossons agerande är märkligt när han skyller i från sig trots att han sedan mars har haft möjlighet att agera. Jag fick reda på detta samma dag som jag agerade. Att det blev tjafsigt på KF är trist, men enligt min åsikt berodde det på att Ottosson såg chansen att ta billiga politiska poäng och gjorde det.

Nu ska jag ner till jobbet och skriva ut lite papper. Sen är det möten hela tiden fram till vi åker strax efter lunch. På återseende.

Inga kommentarer: