2007-08-22

Trevlig morgon

Som folkpartist är det en riktigt trevlig onsdagsmorgon. Hos Ekot hör jag att folkpartiet vill avskaffa spelmonopolet. Det är verkligen på tiden. Nu gäller det att driva på moderaterna i regeringen. Dessutom skriver Widar Andersson positivt om Janne Björklund på Folkbladets ledarplats:

[D]en tidigare partiledaren Bengt Westerberg, Jan Björklund. Och Björklund berömmer Bengt Westerberg. ... Pressen på de lättrörliga, socialdemokratiska väljarna kommer att öka."

Ser att en energiingenjör vid namn Peter Gustavsson tycker att jag har fel när vill öka produktionen av el. Han vill att vi ska spara i stället. För det första så har basindustrin jobbat väldigt mycket med att spara el, det går inte att göra så himla mycket mer. Sen är detta med elsparande i grunden feltänkt. Tillgång på el och energi driver tillväxt och ett ökat välstånd för alla människor. Det gäller bara att producera energin på ett miljövänligt sätt. Jag ska skriva ett svar till honom.

Min fika med Åsa och Jakob blev flyttat till lunch i dag i stället. I eftermiddag och i kväll ska jag delta på landstingsgruppens möte. Ska bli intressant att höra vad som är på gång nu när de är i majoritet.

Inga kommentarer: