2007-08-15

PUh

Personalutskottet tog inte hela dagen, bara fram till kl 15. Skönt. Vi gick bland annat igenom arbetet med att minska sjukskrivningarna i kommunen, återkommer om det i ett annat inlägg. Tjänstemännen avrapporterade om hur målsättningarna för 2007 höll på att uppfyllas, eller inte, och nästa års målsättningar berördes. Jämställdhetsplanen, som ska uppdateras varje år, diskuterades också. Kerstin Hildebrand från vänsterpartiet funderade på om det också kunde vara okej att kvotera män och inte bara kvinnor. Det kändes konstigt sa hon. Jag sa inget.

Det blev också en längre diskussion om ska eller bör (som jag inte heller deltog i). Ska det stå bör, bör det stå bör, bör det stå ska eller ska det stå ska? Ungefär så gick resonemanget. Nej, kommunpolitik är inte alltid roligt. Men jag kan lova er, diskussionerna är inte på högre nivå i riksdagen. Känns tryggt va?

I den stora världen skriver Tommy Rydfeldt om det lyckade försöket med valfrihet i Halland. Vårdval Halland. De låter helt enkelt folk välja vårdcentral. Chockerande va?! Och folk verkar gilla det. Chockerande va?! Jag lyssnade på ett föredrag om detta på fp:s riksmöte i Örebro i våras. Har också hört att det är på gång till Östergötland.

Noterar att en lärare i Norrköping hade kokain i frysen. Är det sånt som kallas snö?

Några typer i kriminella gänget Original Gangsters (tufft namn...) har hotat Folkbladets chefredaktör. Bra och starkt att inte Folkbladet backar utan istället publicerar hoten.

Durkslaget blir av med serveringstillståndet! Yikes, jag som alltid brukar ta en öl där innan IFK-matcherna (precis som Folkbladets chefredaktör bl.a.).

Kommunstyrelsen ska tillsammans med Linköpings KS åka på resa till Europa för att kolla resecentrum. Jag funderade stilla på vilken flygplats vi kommer åka från. Linköping eller Norrköping. Det är ju känsligt det där. Kompromissen blev Nyköping. Men vi landar i Norrköping!

Inga kommentarer: