2008-09-02

McCain-kampanjare i TV4Nyheterna

TV4Nyheterna var på besök förra veckan och intervjuade mig om min tid som kampanjare i somras. Inslaget sköts fram på grund av orkanen Gustav men kördes nu ikväll. Ni hittar det här.

Hann bara se slutet av programmet Halvtid, också på TV4, där Alliansens partiledare intervjuades. Nu i TV4Nyheterna såg jag Jan Björklunds svar angående FRA. Han menade att debatten hade vänt och svenska folket insett värdet av en fungerande underrättelsetjänst i och med krisen i Georgien.

Jag tar mig ärligt talat för pannan. Det är ytterst få av motståndarna till FRA-lagen som är helt mot signalspaning. Det jag skulle vilja att Björklund och de andra förklarar för mig är varför FRA måste avslyssna svenskars mailtrafik för att veta vad Ryssland planerar i Georgien.

Bra styrelsemöte ikväll, som vanligt faktiskt. Vi jobbar alltid mot nya mål. Nu närmast är det en rejäl höstkampanj som planeras och ett nytt nummer av Folkpartibladet.

Inga kommentarer: